Mülakat Sonuçları 15.02.2024
Vefa, ADEM Eğitici ev ADEM Koordinatör Mülakat Sonuçları 15.02.2024
Sosyal Yardım ve İnceleme Görevlisi Alımı Mülakat Sonuçları
Sosyal Yardım ve İnceleme Görevlisi Alımı Mülakat Sonuçları
Büro Personeli Alımı Mülakat Sonuçları
Büro Personeli Alımı Mülakat Sonuçları
PERSONEL ALIM MÜLAKATLARI HAKKINDA
Vefa (Yaşlı Evde Bakım), ADEM Koordinatör ve ADEM Eğitici Mülakatları Hakkında
PERSONEL ALIM İLANI
Vakfımız bünyesinde çalışmak üzere 10 Vefa (Yaşlı Evde Bakım), 1 ADEM Proje Koordinatarü ve 5 Kursiyer Eğiticisi alımı yapılacaktır.
VEFAT VE BAŞSAĞLIĞI
Vakfımız Personeli Cengizhan SAYIN Hakk'ın rahmetine kavuşmuştur. Merhuma Allah'tan rahmet, acılı ailesine ve tüm çalışma arkadaşlarımıza başsağlığı dileriz
PERSONEL ALIM İLANI MÜLAKAT LİSTESİ 26.12.2023
Sosyal Yardım ve İnceleme Görevlisi ve Büro Görevlisi personel alım mülakatına girmeye hak kazananlar listesi
PERSONEL ALIMINA İLİŞKİN DUYURU
22.11.2023
SOSYAL YARDIM VE İNCELEME GÖREVLİSİ PERSONEL ALIM İLANI HAKKINDA
Sosyal Yardım ve İnceleme Görevlisi personel alım mülakatına girmeye hak kazananlar listesi 30.10.2023
SOSYAL YARDIM VE İNCELEME GÖREVLİSİ MÜLAKAT SONUÇLARI
12.09.2023
SOSYAL YARDIM VE İNCELEME GÖREVLİSİ PERSONEL ALIM İLANI HAKKINDA
29/08/2023 tarihinde yapılması planlanan Sosyal Yardım ve İnceleme Görevlisi Personel Alım Mülakatı 12.09.2023 Tarihi saat:11:00'a ertelenmiştir.
MÜLAKATA GİRMEYE HAK KAZANANLAR
Sosyal Yardım ve İnceleme Görevlisi personel alım mülakatına girmeye hak kazananlar listesi
28.07.2023
SOSYAL YARDIM VE İNCELEME GÖREVLİSİ ALIM İLANI 28.07.2023
DUYURU
İŞE ALIM İŞLEMLERİ
30.03.2023
DEPO GÖREVLİSİ (GEÇİCİ PERSONEL) PERSONEL ALIM İLANI
DUYURU
SOSYAL YARDIM VE İNCELEME GÖREVLİSİ PERSONEL ALIM İLANI İPTAL EDİLMİŞTİR.
Personel Alım İlanı
26.01.2023 Personel Alım İlanı
MÜLAKAT SONUÇLARI
AİLE DESTEK MERKEZİNDE KURSİYER EĞİTİCİSİ PERSONEL ALIMI MÜLAKAT SONUCU KAZANANLARIN LİSTESİ
MÜLAKAT SONUÇLARI
HASTA VE YAŞLI BAKIMI (TEMİZLİK GÖREVLİSİ) PERSONEL ALIMI MÜLAKAT SONUCU KAZANANLARIN LİSTESİ
MÜLAKATA GİRMEYE HAK KAZANANLAR
Hasta ve Yaşlı Bakım Elemanı (Temizlik Görevlisi) Mülakata Girmeye Hak Kazananların Listesi
PERSONEL ALIM İLANI
23.12.2022 Aile Destek Merkezinde Kursiyer Eğiticisi Alım İlanı
PERSONEL ALIM İLANI
22.12.2022 Hasta ve Yaşlı Bakım Elemanı (Temizlik Görevlisi) Alım İlanı
DUYURU
İHALE İLANI
ARAÇ SATIŞ İLANI
KADINA KARŞI ŞİDDETLE MÜCADELE EĞİTİM TOPLANTISI DÜZENLEDİ
Kadına Karşı Şiddetle Mücadele 2020 Yılı Eylem Planı doğrultusunda Muhtarlarımıza, Okul Müdürlerimize ve Kolluk görevlilerimize yönelik Kaymakamımız Ömer KALAYLI başkanlığında...
TOKİ Sosyal Konut Başvuruları Başlamıştır.
Kira öder gibi konut sahibi olabileceğiniz, Şehit Gazi yakınlarına/engellilere/emeklilere özel kontenjan ayrılan ‘100 Bin Yeni Sosyal Konut’ projesi kapsamında toplam 2200 konut Şehitkmail'de yapılacak...
MÜTEVELLİ HEYETİ MUHTAR ÜYE SEÇİMİ
2019 YILI MÜTEVELLİ HEYET ÜYELİĞİ (MUHTAR ÜYE) SEÇİMİ
SOBA ZEHİRLENMELERİNE KARŞI ALINACAK ÖNLEMLER
SOBA ZEHİRLENMELERİNE KARŞI ALINACAK ÖNLEMLER
3150 İHTİYAÇ SAHİBİ ÖĞRENCİMİZE GİYİM MALZEMESİ SETİ VERİLDİ
Vakfımızca Lcw Giyim Firmasının destekleriyle ilk etapta 3150 ihtiyaç sahibi öğrencimize giyim malzemesi seti verildi.

Sağlık Yardımları

sample

İlçemizde ikamet eden yoksul ve engelli vatandaşlarımıza engelli aracı, işitme cihazı, solunum cihazı ve ortopedik cihaz alınarak ihtiyaçları karşılanmaktadır. Ayrıca İlimiz dışına tedavi amacıyla giden vatandaşlarımıza yol yardımı yapılmaktadır.

Yakacak Yardımları

Gida

İlçemiz sınırlarında ikamet eden mütevelli heyetimizin uygun gördüğü vatandaşlara hane başı 1000kg kömür yardımı yapılmaktadır.

Nakdi Yardımlar

nakdi

İlçemiz sınırlarında ikamet eden, muhtaçlığı tespit edilen Fakr-u Zaruret içindeki vatandaşlara Nakdi Yardımlar yapılmaktadır.

Düzenli Yardımlar

Barinma

İlçemiz sınırlarında ikamet eden vatandaşlarımıza 3294 nolu yasa kapsamında düzenli yardımlar sağlanmaktadır. Bunlardan başlıcaları...

Faydalı Linkler

Valilik

 

 

Valilik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kimler Sitede?

8 ziyaretçi ve Sıfır kullanıcı çevrimiçi

3294 Sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu

3294 Sayılı Sosyal Yardımlaşma Ve Dayanışmayı Teşvik

Kanunu

Kanun Numarası                 : 3294
Kabul Tarihi                        : 29/5/1986
Yayımlandığı R.Gazete        : Tarih : 14/6/1986         Sayı : 19134
Yayımlandığı Düstur            : Tertip : 5     Cilt : 25     Sayfa : 264

 
Amaç:


Madde 1 - Bu Kanunun amacı; fakru zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan vatandaşlar ile gerektiğinde her ne suretle olursa olsun Türkiye'ye kabul edilmiş veya gelmiş olan kişilere yardım etmek, sosyal adaleti pekiştirici tedbirler alarak gelir dağılımının adilane bir şekilde tevzi edilmesini sağlamak, sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı teşvik etmektir.
 
Kapsam:


Madde 2 - Fakrû zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmayan ve bu kuruluşlardan aylık ve gelir almayan (...)(1) vatandaşlar ile geçici olarak küçük bir yardım veya eğitim ve öğretim imkanı sağlanması halinde topluma faydalı hale getirilecek, üretken duruma geçirilebilecek kişiler bu Kanun kapsamı içindedir.
Ancak, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinde sayılan genel sağlık sigortalısı ve bakmakla yükümlü olduğu kişilerin 5510 sayılı Kanun gereği ödedikleri katılım payları bu Kanun kapsamındadır. Ancak yıl içinde ödenen tutarlar, takip eden yılda Hazine tarafından Fona geri ödenir.
 
Kuruluş:


Madde 3 - Bu Kanunda öngörülen hizmetlerin gerçekleştirilmesi için Başbakanlığa bağlı ve T.C. Merkez Bankası nezdinde Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu kurulmuştur.
 
Fonun gelirleri:


Madde 4 - Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonunun gelirleri;
a) Kanun ve kararnamelerle kurulu bulunan ve kurulacak olan fonlardan Bakanlar Kurulu kararıyla % 10'a kadar aktarılacak miktardan,
b) Bütçeye konulacak ödeneklerden,
c) Mülga
d) Trafik para cezası hasılatının yarısından,
e) Mülga
f) Radyo ve Televizyon Üst Kurulu reklam gelirleri hasılatından aktarılacak % 15'lik miktardan,
g) Mülga
h) Her nevi bağış ve yardımlardan,
i) Diğer gelirlerden
Teşekkül eder.
Bu maddeye göre (d ve e bentleri hariç) Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu için tahsil edilen veya aktarılması yapılan miktar, tahsil veya aktarmayı takip eden ayın en geç 15'ine kadar T.C. Merkez Bankası nezdindeki fon hesabına yatırılmak zorundadır.
Bu maddenin (d) bendinde yer alan gelirler hakkında 30/3/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 17 nci maddesinin üçüncü fıkrasının birinci cümlesi hükmü uygulanmaz. Bu gelirler tahsilatın yapıldığı ayı takip eden ayın sonuna kadar vergi daireleri ve muhasebe birimleri tarafından Maliye Bakanlığınca belirlenen esaslara göre,  Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası nezdindeki Fon hesabına aktarılır.
Özürlüler İdaresi Başkanlığı tarafından özürlülere yönelik olarak hazırlanan veya hazırlatılan projeler ile Başkanlığın bu konudaki faaliyetlerinde kullanılmak üzere, bu maddede sayılan gelirlerin % 5'e kadarı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu Kurulu kararıyla Başbakanlığa bağlı Özürlüler İdaresi Başkanlığı emrine tahsis edilebilir. Bu amaçla tahsis edilen kaynak Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu Kurulu'nun onaylayacağı projeler için kullanılır.
 
Fonun çalışma usul ve esasları:


Madde 5 - Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonunun çalışma usul ve esasları ile toplanacak kaynakların Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına dağıtım esasları yönetmelikle tespit edilir.
Özürlülerin topluma uyumunu kolaylaştıracak her türlü ortopedik ve diğer yardımcı araç ve gereçlerin standartlara uygun olarak teminini dikkate almak suretiyle, özürlülere yönelik destek programlarına ilişkin usul ve esaslar ayrı bir yönetmelikle tespit edilir.
Fonun denetimi:
Madde 6 - Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonunun denetimi Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulunca yapılır.
 
Vakıflar:


Madde 7 - Bu Kanunun amacına uygun faaliyet ve çalışmalar yapmak ve ihtiyaç sahibi vatandaşlara nakdî ve aynî yardımda bulunmak üzere her il ve ilçede sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıfları kurulur.
Mülkî idare amirleri vakfın tabii başkanı olup, illerde belediye başkanı, defterdar, il millî eğitim müdürü, il sağlık müdürü, il tarım müdürü, il sosyal hizmetler ve çocuk esirgeme kurumu müdürü ve il müftüsü; ilçelerde belediye başkanı, mal müdürü, ilçe millî eğitim müdürü, Sağlık Bakanlığının ilçe üst görevlisi, varsa ilçe tarım müdürü ve ilçe müftüsü vakfın mütevelli heyetini oluşturur. Ayrıca her faaliyet dönemi için, il dahilindeki köy ve mahalle muhtarlarının valinin çağrısı üzerine yapacağı toplantıya katılanların salt çoğunluğuyla kendi aralarından seçecekleri birer muhtar üye ile ilde kurulan ve bu Kanunda belirtilen amaçlara yönelik faaliyette bulunan sivil toplum kuruluşlarının yöneticilerinin kendi aralarından seçecekleri iki temsilci ve hayırsever vatandaşlar arasından il genel meclisinin seçeceği iki kişi; ilçe dahilindeki köy ve mahalle muhtarlarının kaymakamın çağrısı üzerine yapacağı toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile kendi aralarından seçecekleri birer üye ile ilçede kurulu ve bu Kanunda belirtilen amaçlara yönelik faaliyette bulunan sivil toplum kuruluşlarının yöneticilerinin kendi aralarından seçecekleri bir temsilci ve hayırsever vatandaşlar arasından il genel meclisinin seçeceği iki kişi mütevelli heyetinde görev alırlar. İl veya ilçede bu Kanunda belirtilen amaçlara yönelik faaliyette bulunan sivil toplum kuruluşu olmaması halinde, hayırsever vatandaşlar arasından il genel meclisinin seçeceği üçüncü bir kişi daha mütevelli heyetinde görev yapar.
Vakıf senetleri mahallin en büyük mülki idare amiri tarafından Medeni Kanundaki hükümlere göre tescil ettirilir.
 
Vakfın gelirleri:


Madde 8 - Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarının gelirleri;
a) Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonundan aktarılacak miktardan,
b) Mülga
c) Her nevi fitre, zekat, kurban derileri ve bağırsak yardımlarından, (bu bende göre elde edilecek nakdi ve ayni gelirin toplanması ve Türk Hava Kurumu, Türkiye Kızılay Derneği, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, Diyanet Vakfı ile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları arasında paylaştırılması usul ve esasları bir yönetmelik ile düzenlenir.)
d) İşletme ve iştiraklerden elde edilecek gelirlerden,
e) Diğer gelirlerden,
Teşekkül eder.
 
Muafiyetler:


Madde 9 - Bu Kanunla kurulan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu ile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları;
a) Kurumlar Vergisinden, (iktisadi işletmeler hariç),
b) Yapılacak bağış ve yardımlar sebebiyle Veraset ve İntikal Vergisinden,
c) Sahip oldukları taşınır ve taşınmaz mallar ve yapacakları tüm muameleler dolayısıyla her türlü vergi, resim, harç ve fonlardan,
d) Vakıflar Genel Müdürlüğünce vakıflardan tahsil edilen teftiş ve denetleme masraflarına katılma paylarından,
Muaftır.
Fona ve Vakfa yapılacak bağış ve yardımlar her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır. Bu bağış ve yardımlar Kurumlar ve Gelir Vergisi matrahından indirilebilir.
 
Kaldırılan hükümler:


Madde 10 - 23 Haziran 1983 tarihli ve 2860 sayılı Yardım Toplama Kanununun Beşinci Bölümü ile bu bölümde yer alan 21, 22 ve 23 üncü maddeleri ve Altıncı Bölümde yer alan 29 uncu maddenin 2 nci fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
 
Tahsil şekli ve müeyyide:


Ek madde 1 -
4 üncü maddenin (a), (c), (d), (e), (f), (g) bendlerinde sayılan fon gelirleri ile 8 inci maddede yazılı vakıf gelirleri kamu alacağı mahiyetinde olup, bu Kanunda yazılı süre içinde ödenmeyen gerek 4 üncü maddenin (a), (c), (d), (f) ve (g) bendlerindeki fon gelirlerinin, gerekse 8 inci maddenin (b) bendinde yazılı vakıf gelirlerinin tahsili için Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu Kurulu Başkanlığınca veya ilgili vakıflarca 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun Hükümlerine göre işlem yapılır. Ayrıca, sorumlular hakkında bu Kanun ve ilgili diğer kanunlar uyarınca takibata geçilir.
Geçici Madde 1 -
a) 4 üncü maddenin (e) bendi 1986 yılı kazançlarına uygulanır.
b) Mahalli idareler vakıflara aktaracakları % 2'lik miktar için bütçelerinde aktarma yaparlar.
 
Yürürlük:


Madde 11 - Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
 
Yürütme:


Madde 12 - Bu Kanunu Bakanlar Kurulu yürütür.

Vakıfların Amacı

1982 Anayasasının 3294 sayılı sosyal yardımlaşmayı teşvik kanununun 1. maddesinde belirtilen”fakru zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan vatandaşlar ile gerektiğinde her ne suretle olursa olsun Türkiye'ye kabul edilmiş veya gelmiş olan kişilere yardım etmek, sosyal adaleti pekiştirici tedbirler alarak gelir dağılımının adilane bir şekilde tevzi edilmesini sağlamak, sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı teşvik etmektir”. (http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.3294.pdf)

Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları, 3294 sayılı bu kanunun amacına uygun çalışmalar yapmak ve ihtiyaç sahibi vatandaşlara nakdi ve ayni yardımda bulunmak üzere her il ve ilçede kurulmuştur.

Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları Resmi Senedi’nin 3 üncü maddesinde Vakıfların amacı “Bu Vakfın amacı; fakru zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan, kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmayan ve bu kuruluşlardan aylık ve gelir almayan vatandaşlar ile geçici olarak küçük bir yardım veya eğitim ve öğretim imkânı sağlanması halinde topluma faydalı hale getirilecek, üretken duruma geçirilebilecek kişilere yardım etmek ve sosyal adaleti pekiştirici tedbirler almak suretiyle, gelir dağılımının adilane bir şekilde tevzi edilmesini sağlamak, sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı teşvik etmektir.” şeklinde ifade olunmuştur.

Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarının en temel amacı; adil bir gelir dağılımının sağlanması, yoksullukla mücadele edilmesi, ekonomik ve sosyal kaynakların en etkin bir şekilde kullanılması, temel ihtiyaçlarını karşılamakta yoksun nüfusun en yoksul diliminde yer alan vatandaşların sosyal yardımlarla desteklenmesi, üretime ve istihdama yönelik projeleri sürekli kılarak gelir düzeyi düşük bireylerin ekonomik ve sosyal hayata entegre edilmelerinin sağlanması olarak ifade edilmektedir.

Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarının amacı özetle, “Fakr-u zaruret içinde bulunanlara” yardım etmektir. Her il merkezi ile her ilçe merkezinde, mülki amirin başkanlığında, çoğunluğu kamu görevlilerinden oluşan mütevelli heyet tarafından yönetilmek üzere kurulması 29.5.1986 tarih ve 3294 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu Kanunu ile yapılması kararlaştırılmıştır. Söz konusu 3294 sayılı Kanun, kurulması öngörülen bu vakıfların amacını (1. madde), yönetimini (7. madde), gelirlerini (8. madde) ve vergi muafiyetlerini (9. madde) düzenlemektedir ( Emiroğlu, 2009: 58).

            Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğünün taşradaki faaliyetleri Türkiye çapındaki tüm il ve ilçelerde her ilde vali ve her ilçede kaymakam başkanlığında oluşturulmuş 1000 adet Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları aracılığıyla yürütülmektedir. Böylece bu Vakıflar, devlet ile yoksul vatandaşlar arasında sosyal yardımların doğrudan ve en kısa sürede vatandaşa ulaştırılması açısından bir köprü görevi görmektedirler.

MUHTAÇ ASKER ÇOCUĞU YARDIMI

Asker çocuğu yardım programında şartları sağlayan hak sahibi kişiye aylık 100 TL olmak üzere her iki ayda bir düzenli nakdi ödeme yapılır. Bu yardım programı kapsamında yapılan ödemelerin aralıkları ve artış miktarları Fon Kurulu kararıyla belirlenir. Ödemeler, programın hak sahibinin banka/PTT hesabına yapılır.

Hanede birden fazla asker çocuğu bulunması durumunda, her bir çocuk için yardım başvurusu alınır ve şartları sağlaması halinde her bir çocuğa ayrı ödeme oluşturulur.

            Başvuru:

Asker çocuğu yardım programına başvuru, muhtaç asker ailelerine yönelik düzenli nakit yardım programından (MAAY) asker eşi olarak faydalanan kişi tarafından yapılır. MAAY Programı kapsamındaki asker anne ve babası bu programa başvuru yapamaz.

Asker çocuğu yardım programına başvurular, resmi olarak ikamet edilen yerdeki SYDV’lere yapılır. Başvuru sırasında müracaatçılardan üzerinde T.C. kimlik numarası yazılı resmi kimlik, ehliyet veya pasaport dışında herhangi bir belge istenmez.

           Yararlanma Şartları:

Asker çocuğu yardım programından yararlanabilmek için fayda sahibi çocuğun;

a) 18 yaşını doldurmamış olması,

b) Babasının askerde olması,

c) Bekâr olması,

d) Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından verilen sosyal ve ekonomik destekten (SED) faydalanmaması,

e) Kuruluşlarda koruma ve bakım altında bulunmaması,

f) Diğer kurum ve kuruluşlardan, babasının askerde olması nedeniyle benzeri yardımlardan faydalanmaması,

g) Öksüz/yetim yardım programı kapsamında fayda sahibi olmaması,

h) Bakıma ihtiyacı olan engellilerin evde bakımını desteklemek amacıyla Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından yapılan sosyal yardımlardan (evde bakım yardımı) faydalanmaması,

i) 2022 sayılı kanun kapsamında aylık almaması,

j) 3294 sayılı yasa kapsamında fakir ve muhtaç durumda olunduğunun Mütevelli Heyeti kararıyla tespit edilmesi,

gerekmektedir.

Asker çocuğu yardım programı kapsamındaki fayda sahibi çocuktan eğitim ve öğretime devam etme şartı aranmaz.

Asker çocuğu yardım programı kapsamındaki fayda sahibi çocuğun şartlı eğitim ve sağlık yardımları programı (ŞESY) ile diğer düzenli merkezi yardım programları kapsamında olması bu yardım programından faydalanmasına engel teşkil etmez.

           Haksahibi Kişinin Yardım Programlarından Yararlanma Şartları:

Asker çocuğu yardım programı kapsamında hak sahibi olabilmek için başvuran kişinin;

a) Fayda sahibi çocukla birlikte aynı hanede ikamet etmesi,

b) Sosyal güvenceli olmaması,

c) 3294 sayılı yasa kapsamında fakir ve muhtaç durumda olunduğunun Mütevelli Heyeti kararıyla tespit edilmesi,

d) Bakıma ihtiyacı olan engellilerin evde bakımını desteklemek amacıyla, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından yapılan sosyal yardımlardan (evde bakım yardımı) faydalanmaması,

e) Muhtaç asker ailelerine yönelik düzenli nakit yardım programından (MAAY) asker eşi olarak faydalanması,

gerekmektedir.

Ayrıca, asker çocuğu yardım programı kapsamında hak sahibi olabilmek için başvuran kişinin;

a) Muhtaçlık durumu devam ettiği sürece eşi vefat etmiş kadınlara yönelik düzenli nakit yardım programı (EVEK), şartlı eğitim ve sağlık yardımları programı (ŞESY) ile diğer düzenli merkezi yardım programları kapsamında olması,

b) Kendisinin veya aynı hanede ikamet eden diğer kişilerin 2022 sayılı kanun kapsamında aylık alması,

c) Hanesinde ikamet eden diğer kişilerin sosyal güvenceli olması,

bu yardım programı kapsamında hak sahibi olmasına engel teşkil etmez.

Asker kişinin önceki eşi ölmüşse, asker çocuğu yardım programından askerin halen evli olduğu eşi faydalanır.

             Yardımın Feshedilmesi, Durdurulması ve Yeniden Başlatılması:

Asker çocuğu yardım programında fesih işlemi, Vakıflar tarafından sistem üzerinden (MH kararı ile) ya da BSYHBS tarafından her ödeme dönemi öncesinde gerçekleştirilen merkezi sorgulamalar neticesinde otomatik olarak yapılabilmektedir.

Asker çocuğu yardım programı kapsamında SYD Vakıfları tarafından;

a) Hanenin muhtaçlık durumunun ortadan kalktığının ya da hak sahibinin sosyal güvenceli olarak işe girdiğinin sosyal inceleme raporu ile yerinde tespit edilmesi,

b) Fayda sahibi çocuğun kuruluşlarda koruma ve bakım altında bulunduğunun tespit edilmesi,

c) Fayda sahibi çocuğun diğer kurum ve kuruluşlardan, babasının askerde olması nedeniyle benzeri yardımlardan faydalandığının tespit edilmesi,

d) Yardımı alan hak sahibinin veya fayda sahibinin ikametini ilgili SYDV dışına taşıması (1 ay içerisinde yeni vakfa başvuru yapılıp, başvuru kabul edilirse, ödeme kaldığı yerden devam eder),

halinde yardımın MH tarafından feshedilmesi gerekmektedir.

Ayrıca, üstte yer alan (a) bendinde belirtilen sosyal güvenceli olma durumu ile (b), (c) ve (d) bentlerinde belirtilen durumların merkezi sorgulamalar neticesinde tespit edilmesi halinde asker çocuğu yardım programı MH kararı aranmaksızın, BSYHBS tarafından otomatik olarak feshedilir.

Bunun dışında MH tarafından tespit edilemese de;

a) Fayda sahibi çocuğun vefatı,

b) Hak sahibinin (ödeme yapılan kişinin) vefatı,

c) Fayda sahibi çocuğun 18 yaşını doldurması,

d) Yardımı alan hak sahibinin veya fayda sahibinin ikametini ilgili SYDV dışına taşıması (1 ay içerisinde yeni vakfa başvuru yapılıp, başvuru kabul edilirse, ödeme kaldığı yerden devam eder),

e) Fayda sahibi çocuğun evlenmesi,

f) Fayda sahibi çocuğun Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından verilen sosyal ve ekonomik destekten (SED) faydalandığının tespit edilmesi,

g) Fayda sahibi çocuğun bakıma ihtiyacı olan engellilerin evde bakımını desteklemek amacıyla, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından yapılan sosyal yardımlardan (evde bakım yardımı) faydalandığının tespit edilmesi,

h) Fayda sahibi çocuğun 2022 sayılı kanun kapsamında aylık aldığının tespit edilmesi,

durumlarından herhangi birisi merkezi sorgulamalar neticesinde tespit edilirse, asker çocuğu yardım programı MH kararı aranmaksızın BSYHBS tarafından otomatik olarak feshedilir.

Ayrıca, üstte maddeler halinde belirtilen durumların Vakıflar tarafından tespiti halinde de MH kararı ile BSYHBS üzerinden yardım programı feshedilir.

BSYHBS üzerinden MH kararı ile veya merkezi sorgular neticesinde, yardımı otomatik olarak feshedilenlerin ilgili durumları (ikamet değişikliği durumu hariç) ortadan kalksa dahi, yardımları BSYHBS tarafından otomatik olarak tekrar verilmeye devam edilmez. Bu kişilerin yardımlarının yeniden başlatılabilmesi için programa tekrar başvuru yapması ve başvuru süreçlerinin Vakıflar tarafından baştan başlatılması gerekmektedir.

Asker çocuğu yardım programının durdurulması işlemi yalnızca BSYHBS tarafından her ödeme dönemi öncesinde gerçekleştirilen merkezi sorgulamalar neticesinde otomatik olarak yapılabilir. Hak sahibinin kendisinin sosyal güvenceli olduğunun veya MAAY programı kapsamındaki yardımının feshedildiğinin, merkezi sorgulamalar neticesinde tespit edilmesi halinde, asker çocuğu yardım programı MH kararı aranmaksızın, BSYHBS tarafından otomatikman geçici olarak durdurulur.

Yapılan merkezi sorgulamalar neticesinde yardımı durduran sosyal güvenceli olma durumunun ortadan kalktığının bir yıl içerisinde tespit edilmesi halinde, yardımı bu geçen süre içerisinde herhangi bir sebepten dolayı MH tarafından feshedilmemiş olan hak sahiplerine yeni bir başvuruya gerek duyulmaksızın yardımları tekrar verilmeye devam edilir.

Sosyal güvenceli olma durumunun ortadan kalktığının 1 yıl ve sonrasında tespit edilmesi halinde ise, yardım otomatik olarak tekrar başlatılmaz. Bu kişilerin AÇP programına tekrar başvuru yapmaları gerekmektedir. Ayrıca kesilen süreye ilişkin geriye dönük herhangi bir ödeme hesaplanmaz.

Asker çocuğu yardım programı, hak sahibi eşin MAAY programı kapsamındaki yardımının feshedilmesi nedeniyle durdurulmuşsa durdurulan yardım, fesih nedeninin ortadan kalktığı dönem itibariyle yeniden başlatılır.

 

VAKIF BAŞKANI

yeni-makam11 

Şehitkamil Kaymakamı

Vakıf Başkanı

Ömer Hilmi YAMLI

ÖZGEÇMİŞ

Vakıf Müdürü

Şehitkamil SYDV

Vakıf Müdürü

Sait ŞİMŞEK

ÖZGEÇMİŞ

Sosyal Medya

twitterrss